.  Zakład Budżetowy Administracja Budynków Komunalnych
ul. Armii Polskiej 19, 76-004: Sianów
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Mienie Komunalne:
Regulamin porządku domowego

Regulamin  porządku  domowego

 

Niniejszy regulamin został opracowany w oparciu o następujące przepisu prawne:

1.Ustawę z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (Dz.U. z 2000 r. Nr. 80 poz.903 – tekst jedn.)

 2.Ustawe z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tj. Dz.U. z 1994r. Nr71 poz.733)

3. Ustawę z dnia 31 stycznia 1980 roku o ochronie i kształtowaniu środowiska (tj. Dz.u. z 1994r. Nr. 49,poz.196z późn.zmian)

4. Ustawa z dnia 13 wrzesnia1996 roku o utrzymaniu czystości i porzadku w gminach (Dz.U. z 1996r. Nr 132,poz.622 z późn.zmian)

 

 

I.                   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

                                                              § 1

 

Regulamin niniejszy ustala zasady porządku domowego w budynkach, administrowanych przez ZB ABK w Sianowie, stanowiących własność osób fizycznych i prawnych.

 

                                                             § 2

 

Za przestrzeganie postanowień regulaminu przez osoby niepełnoletnie oraz z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych odpowiadają ich rodzice lub opiekunowie prawni.

 

                                                            § 3

 

Za skutki postępowania osób przebywających w lokalu właściciela lub najemcy tego lokalu, odpowiada właściciel lub najem

 

II.                 OBOWIĄZKI WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI - CZŁONKA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ realizowane poprzez Administratora budynku

 

                                                                    § 4

 

Do obowiązków właściciela nieruchomości – członka wspólnoty mieszkaniowej należy:

1/ utrzymanie w należytym stanie technicznym, porządkowym i sanitarnym budynków oraz pomieszczeń wspólnego użytku takich jak: klatki schodowe, korytarze, strychy, pralnie, suszarnie, wózkownie oraz terenów przyległych do budynku,

2/ umieszczenie na klatkach schodowych, w miejscu dobrze widocznym, gablot i tablic informacyjnych zawierających w szczególności:

-          nazwę i siedzibę  zarządcy,

-          regulamin porządku domowego /wypis/

-          wykaz numerów alarmowych : straży pożarnej, pogotowia policji, pogotowia wodociągowego, pogotowia energetycznego,

3/ nadzór nad pracą dozorców (sprzątaczek), kontrola i egzekwowanie starannego wykonywania należących do nich obowiązków.

4/ zabezpieczenie lokatorom właściwej obsługi administracyjnej i eksploatacyjnej poprzez bieżące kontrolowanie nieruchomości, prowadzenie odpowiedniej dokumentacji lokali i budynku

5/ zapewnienie dla każdej nieruchomości bieżącej kontroli stanu technicznego budynków i niezwłocznego usuwania awarii, wykonywania drobnych napraw, obsługi kominiarskiej, bieżącej konserwacji instalacji i urządzeń technicznych budynku.

 

III.        OBOWIĄZKI MIESZKANCÓW, NAJEMCÓW I WŁAŚCICIELI

LOKALI MIESZKALNYCH, UŻYTKOWYCH

 

 

                                                          § 5

 

1.I. Do obowiązków mieszkańców, najemców, właścicieli lokali mieszkalnych i użytkowych należy :

 

1/ utrzymywanie zajmowanych lokali w należytym stanie technicznym i sanitarno-porządkowym,

a w szczególności:

a)       usuwanie nieczystości z lokalu poprzez wrzucanie do pojemników specjalnie do tego celu przeznaczonych, w taki sposób aby nie zanieczyścić ich otoczenia.

b)       bieżące konserwowanie lokalu w zakresie i terminach przewidzianych w przepisach:

-          ustawie z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,

-          ustawie z dnia 7 lipca 1984 r. – Prawo Budowlane.

 

2/ zachowanie czystości porządku w pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego użytku mieszkańców tj. korytarzach, piwnicach, strychach,  klatkach schodowych, suszarniach, wózkowniach,

3/ niezwłoczne powiadomienie właściwej jednostki (np. pogotowia wodociągowego, energetycznego itp.) oraz administratora o awariach instalacji budynku technicznych,

4/ niezwłoczne znoszenie do pomieszczeń piwnicznych lub komórek zwiezionego opału, płodów rolnych itp. oraz oczyszczenie miejsca, które zostało zanieczyszczone składowanym towarem.

5/ zachowywanie ciszy nocnej w godzinach nocnych tj. od godz. 22.00 do godz. 6.00 (należy ściszyć odbiorniki radiowe i telewizyjne, zaprzestać głośnej gry na instrumentach muzycznych, głośnego śpiewu itp.),

5a/ w godzinach od 6.00 do 22.00 zachowanie mieszkańców winno zapewnić nieuciążliwe korzystanie z innych lokali i nieruchomości wspólnej (zakaz głośnej muzyki i hałasów).

6/ parkowanie pojazdów wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych, w taki sposób, aby nie utrudniać ruchu pieszych, nie niszczyć zieleni, zachowując przepisy dotyczące ochrony środowiska (zakaz mycia samochodów, zwracanie uwagi na wycieki oleju itp.)

7/ usuwanie śmieci, a w zimie śniegu i lodu z balkonów, tarasów i pomieszczeń przynależnych do lokali,

8/ w okresie zimowym systematycznie usuwanie śniegu z chodników na posesjach i posypywanie ich piaskiem na wypadek gołoledzi w wczesnych godzinach rannych.

9/ na okres zimy użytkownicy mieszkań powinni zabezpieczyć mieszkania przed utratą ciepła przez uszczelnianie okien i drzwi oraz okienek piwnicznych,

10/ należyte zabezpieczenie przed wypadnięciem skrzynek na kwiaty i doniczek, umieszczonych na parapetach okien oraz na balkonach,

11/ bezzwłoczne usuwanie nieczystości pozostawionych przez zwierzęta domowe będące własnością najemcy lub właściciela,

12/ najemcy lub właściciele zwierząt domowych (psy, koty) zobowiązani są do:

a)       płacenia podatku od posiadanego psa,

b)       utrzymywania zwierząt na terenie własnej nieruchomości i nie pozostawiania go przez dłuższy okres czasu bez opieki w mieszkaniu lub na klatce schodowej,

c)       przeprowadzenia okresowych szczepień ochronnych,

d)       w przypadku pokąsania ludzi, posiadacz psa zobowiązany jest poddać psa obserwacji w placówce weterynaryjnej,

13/ naprawianie wszelkich szkód powstałych z winy najemcy lub właściciela,

14/ najemców i właścicieli lokali użytkowych zobowiązuje się do utrzymani porządku na terenie bezpośrednio przyległym do lokalu lub na korytarzach i klatkach schodowych stanowiących ciągi komunikacji do tych lokali.

                                              1.II. Zabrania się:

 

1/  przechowywania względnie wystawiania sprzętów i innych przedmiotów (skrzyń, paczek, mebli, itp.) na klatkach schodowych względnie w innych pomieszczeniach i miejscach wspólnego użytku,

2/ składowania materiałów budowlanych, mebli, urządzeń technicznych i innych elementów wyposażenia mieszkania lub gruzu na strychach, szczególnie w pobliżu przewodów kominowych ze względów sanitarno-porządkowych i bezpieczeństwa przeciwpożarowego,

3/ składowania materiałów budowlanych, mebli, urządzeń i innych elementów wyposażenia mieszkania, gruzu na chodnikach, podwórkach czy placach przyległych do budynku,

4/ przechowywania w piwnicach i innych pomieszczeniach gospodarczych oraz na strychach paliw, chemikaliów i innych materiałów łatwopalnych.

5/ wykonywania w pomieszczeniach wspólnego użytku czynności mogących spowodować uszkodzenia podłóg, posadzek, ścian, sufitów, poręczy i innych urządzeń technicznych,

6/ trzepania pościeli, odzieży, dywanów itp. na balkonach, gankach, klatkach schodowych, przez okna

7/ prowadzenie prac remontowych w lokalach w godzinach od 20.00 do 8.00

8/ wietrzenia pościeli i odzieży oraz suszenia bielizny w oknach lub na balkonach służących do wspólnego użytku mieszkańców /np. na klatkach schodowych/

9/ wylewani i wyrzucania nieczystości z okien i balkonów

10/ hodowli kotów, psów, gołębi, ryb akwariowych, ptaków, innych zwierząt domowych oraz gryzoni w pomieszczeniach wspólnego użytku takich jak: suszarnie, strychy, wózkownie, pomieszczenia gospodarcze w piwnicach,

11/ Instalowania na dachu anten telewizyjnych i radiowych bez zgody administratora budynku,

12/ gromadzenia na balkonach, tarasach, werandach itp. zbędnych przedmiotów w ilościach zagrażających bezpieczeństwu konstrukcji,

13/ umieszczania na elewacjach budynku lub na klatkach schodowych gablot reklamowych, szyldów i innych tablic informacyjnych bez uprzedniej zgody administratora,

14/ prowadzenia działalności gospodarczej w lokalach mieszkalnych bez zgody zarządcy budynku i bez uzyskania zgody na zmianę sposobu użytkowania lokalu. [x1] 


 [x1]ce

 
informacje udostępnił:Administrator
data udostępnienia: 2006-09-22 14:15:05
ostatnia modyfikacja: Administrator 2006-09-22 14:15:05 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 25845